søndag 22. juni 2014

"Det brenner en ild" - Margit Sandemo

Kiara har trukket vinnerloddet i kjærlighetens lotteri, og nå er det henne og Niklas for resten av livet. Men det unge paret møter store utfordringer - ikke minst når de forfølges av de gjenlevende medlemmene av det hemmelige brorskapet. De to hevngjerrige og grådige ridderne vil få tak i den gamle, keltiske skatten. Og de skyr ingen midler for å nå sitt mål.

Siste bok i Kiaras Saga er lest og jeg vet ikke helt hva jeg skal si om den. Den inneholder romantikk og mystikk, men spenning og handling uteblir. Litt slik som i de andre bøkene i denne triologien. Akkurat som forrige bok blir mye av det som skjer veldig opplagt og det blir tatt noen lettvinte løsninger også i denne boken. Det er en helt ok bok, hverken kjempedårlig eller kjempebra, og den får også en svak 4'er.

Jeg skrev etter første bok at jeg måtte lese alle før jeg bestemte meg for om jeg ville anbefale disse eller ikke. Er du hardnakket Sandemo fan, ja da er det kanskje noe for deg. Ellers blir jeg nok heller anbefale Sagaen om Isfolket foran disse tre bøkene. Men dama er 90 år og har skrevet mange bøker, så det er kanskje ikke så rart kvaliteten synker litt på slutten. Jeg er fortsatt glad i Isfolket-bøkene og kommer til å kose meg med de innimellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar